Cipzárcsere lépésről lépésre

A kedvenc szoknyámat, amit anno (4 éve) turiztam, és hát legyen akármilyen ciki is, én férfiasan bevallom, hogy kihíztam. Igen, ki-híz-tam. Megesik. Mindennek tetejébe a cipzárja is tönkrement. Már vagy másfél éve tartogatom, pakolgatom szegény párát a szekrényem egyik sarkából a másikba- legalább 3 gardróbürítést megúszott, még így cipzártalanul is. Ruhajavítóba csak lustaságból nem vittem el. De tegnap végre jól belevágtam a fejszém a fába: gondoltam egyet és megcsináltam magamnak a cipzárcserét. Időközben szerencsére sikerült visszanyernem a verseny utáni pihenősúlyomat, így újra viselhetem, de erről külön írok majd. Na de! inkább most kanyarodjunk vissza a cipzárhoz.

Fontos megemlítenem, hogy külön pikantériája a helyzetnek az, hogy a szoknyának bélése is van ám. Azt hiszem érthető már, hogy miért éreztem azt a bizonyos baltát életlennek..vagy nehéznek :)

Szükséges eszközök:

  1. rejtett cipzár
  2. rejtett cipzár varró talp
  3. általános cipzárvarró talp
  4. cérna, olló
  5. maga a szoknya
  6. varratbontó

Azért, ha bárkinek kétségei lennének, hogy hogyan is néznek ki ezek a talpak, megmutatom:

cb8bfc377eee2a6934580ad26950b0cb rejtett-cipzar-talp-altalanos-16024-1356859650-2575f

A bal oldali az általános, a jobb pedig a rejtett. Ezeket pár száz forintért be lehet szerezni bármilyen varrógépszaküzletben, netán Burda boltban. Én az enyémet a Varrógépcentrumban vásároltam, de van olyan háztartási gép, amihez alaptartozékként adják.

Az első lépés, hogy kivesszük a cipzárat és ha van derékrész, akkor azt is szépen visszabontjuk, kb 10 cm-re.  

                     IMG_20160127_182523  IMG_20160127_182507

A következő és egyben nagyon fontos lépés, hogy (mindig!!) átvasaljuk a rejtett cipzárat! Ez abban segít, hogy varráskor jobban illeszkedjen a talpba.

Ezután a szoknya színéhez gombostűzzük a cipzárat, oly módon, hogy a kocsi a szoknya fele nézzen. Érdemes itt is a kivasalni a szoknya cipzárnyílását. A cipzár végén van egy kis átlátszó műanyag izécske, ami meggátolja, hogy a kocsi lecsusszanjon a fogakról. Nos ezt én úgy illesztettem, hogy az alsó része pont a derékrész végéig érjen. Ugyanis ezt majd el kell rejteni. Most pedig levarrjuk a cipzárat, a rejtettnek megfelelő talppal.

                     IMG_20160127_190828  IMG_20160127_191534

Mikor ez megvan, akkor kifordítjuk a szoknyát, a varrógép talpát átcseréljük az általános cipzár varró talpra. A szoknya és alsószoknya éleit egymásra illesszük, gombostűzünk és a cipzár mentén levarrjuk. 

                      IMG_20160127_192424  IMG_20160127_192433

Ez lesz az eredmény:

IMG_20160127_192944

Ha ez megvan, ugyanezt csináljuk a másik oldallal is. Amire még figyelni kell, hogy a két oldalon a varrás, ahol a derékpántot hozzávarrtuk a szoknyarészhez, egy vonalban legyen, mert különben nem szimmetrikus az egész és hát...esztétikusnak sem lesz mondható. Nem utolsó sorban kezdhetjük előröl az egészet :) (tapasztalatból beszélek)

Mikor mindennel megvagyunk, utolsó lépésként visszavarrjuk a derékpántot:

                           IMG_20160127_202335  IMG_20160127_202903

És finitooo! Így visszagondolva, nem volt vészes, de azért nem árt gyakorolni a dolgot. Amúgy, ez a metódust alkalmazhatjuk akkor is, ha új szoknyát varr az ember lánya. 

Ti mit varrtatok, bontottatok a héten?

Van netán tippetek másik, jobb, egyszerűbb cipcsere módszerre?

Orsi

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr8812075669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása