Maxiruha a téli hónapokra 60 perc alatt - szabásminta nélkül

Két hete a Balatonon töltöttük a hétvégénket, és ott véletlenül betévedtem egy nagyon kedves kis méterárú boltba, ahol rátaláltam erre a csodás meleg jersey anyagra! Azonnal vettem 4 métert belőle, hogy egyrészt legyen elég a maxiruhához, másrészt közeledik a Karácsony, jön a hideg tél, sosem lehet tudni mit talál ki az egész nap a varráson pörgő agyam. Már nagyon rég szerettem volna egy őszi/téli maxiruhát ami puha, meleg, de tartása is van,  de a boltokban lévők sehogyan sem fogják meg a fantáziám: vagy túl vékonyak, vagy az anyaguk tapintása számomra nem megfelelő. Így nem sok választásom maradt, mint megvarrni magamnak a ruhát, és képzeld, még csak szabásminta sem kellett hozzá! Hát ezt meg hogy? kérdezheted. Baromi egyszerű a válasz: csak a kedvenc pólódra van szükséged, semmi másra.

Leírás a képek alján!

jersey_maxiruha

jersey_maxiruha

jersey_maxiruha

jersey_maxiruha

jersey_maxiruha

 fotó: Polinger Soma 

A leírásért görgess lejjebb!

Szokásunkhoz híven szükség lesz az alapfelszerelésre: 

  • varrógép
  • cérna
  • 2,5 m anyag- attól függően, hogy milyen hosszú ruhára vágysz
  • olló
  • kréta

A titok abban rejlik, hogy amikor megveszed az anyagot, ne hajtsd szét! Sőt, az összehajtott anyagot hajtsd még egyszer össze, különös figyelve arra, hogy ne legyen gyűrődés a rétegek között. Ezzel a módszerrel egyébként egyszerre szabod ki a ruhád elejét és a hátát is. Ezt annyira imádom, csomó időt megspórolok!

20161028_220547_hdr

20161028_220824_hdr

Ha ezzel megvagy, keresd elő kedvenc felsődet, hajtsd ketté és helyezd a 4-szeresen összehajtott anyagodra, a következő módon: 

20161028_221349_hdr

Ezután szépen, a kréta segítségével rajzold körbe a blúzodat, úgy, hogy mikor az újjához érsz, akkor azt visszahajtod és megrajzolod a karöltőt.

20161028_222702_hdr

20161028_222818_hdr

Ezután a blúz oldalát gyakorlatilag meg kell hosszabbítsd a kívánt hosszig, nem elfelejtve a varrásráhagyást- én az aljára 4 centit hagytam rá, minden mást 1.5-2 centire hagytam.

Ollót a kézbe, szabni kell! Érdemes az anyagot imitt-amott összegombostűzni, hogy ne csússzon miközben bőszen vág az olló. 

Ezután jön a ruha újjának a kiszabása. Itt is marad a 4-rét hajtott anyag és a kettéhajtott blúzod ujja is. Körberajzolod krétával és kiszabod. Ennyire egyszerű!

20161028_223024_hdr 20161028_223834_hdr

Azért nyakkivágásról is ejtsünk azért néhány szót: ilyenkor ősszel, télen én imádom magas nyakat. Eleinte egyben akartam kiszabni a ruhával (ez a fotón is látszik), de hamar rájöttem, hogy nem biztos, hogy az jó ötlet lenne. Így kiszabtam külön egy téglalapot- hosszúságra akkora, mint a nyakkivágás. Kettéhajtottam és úgy varrtam a ruhához. 

Az ujja bevarrással engem ki lehet kergetni a világból, így szerencsére találtam egy szuper egyszerű módszert, amivel ez már szinte szórakozássá  vált. Egészen egyszerűen annyit kell tenned, hogy a ruha vállrészeit összevarrod, a ruhát leteríted fonák oldalával felfele, majd a karöltőhöz illeszted az újjakat. Szintén fonák oldalával felfele. Odagombostűzöd, levarrod és kész is! Pofonegyszerű.

20161109_184954_hdr

Két lépés van még hátra:

  1. összevarrni a ruha elejét a hátával, ami ily módon nagyon egyszerű, mert csak két egyenes öltésre lesz szükséged (beszegni nem szükséges, mert a jersey nem foszlik), és
  2. felvarrni a ráhagyásokat az alján, illetve a ruhaujjakon.

És voilá, kész is a nagyon egyszerű téli/őszi maxiruhád. Szerintem jutalmazd meg magad egy finom forró teával, tuti le sem telt az a 60 perc!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr2112075701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása