Hogyan kezdj el varrni, ha még sosem próbáltad? I. rész

Rengeteg emberrel találkozom, akik miután megtudják, hogy varrok, szinte 90%-ban azt mondják rá, hogy "húú de jó neked, nekem semmi kézügyességem" vagy "de jó, én biztos nem tudnám megtanulni". Na, hát van egy újdonságom számodra, ha te is igy gondolkozol a varrásról: m i n d e n k i  el tudja sajátítani ezt a, hazánkban és környékén még mindig naftalinszagú lepedővel takart tudományt. Ezért úgy gondoltam, hogy készítek egy bejegyzés sorozatot arról, hogy hogyan kezdd el, hogyan használd a varrógépet, milyen eszközökre lesz szükséged, milyen anyagtipussal illetve szabásmintával próbálkozz előszőr.fashion.jpg

Ebben a bejegyzésben eloszlatok minden tévhitet, ami ezt a hobbit/szakmát övezi. Hogyan? kérdezed! Olvass tovább!

Előszőr is meg szeretném jegyezni, hogy ez nekem is egy hobbi, de ha megfogadod a tanácsaimat, akkor könnyen a te hobbiddá is válhat. Őszintén szólva, szerintem kettőnk közül én örülnék a legjobban neki! Ugyanis nem titkolt célom az, hogy népszerűsítsem ezt a csodatudományt!

A legjobb benne az, hogy megspórolja a plázákban nyomorgást leárazásokkor, és sokkal de sokkal szabadabban fejezheted ki magad az öltözködésed által. Mert bizony, én nem függöny és terítővarrásra akarlak bíztatni (bár ez sem hátrány, ha tudod) hanem, hogy megvarrd a saját, és most kapaszkodj meg:        r u h a t á r a d. Engem speciel baromira lázba hoz egy finom anyag tapintása, egy szép minta szemrevételezése és kb pillanatok alatt ezer féle dolog fut át az agyamon, amit el tudnék készíteni belőle. Nekem ez az adrenalinfröccs - meg a sizés télen.

Ez mind szép és jó, de hogyan kezdjem el? Hogyan vágjak bele?- kérdeznéd. Előszőr is jó, ha van egy varrógéped. Tök mindegy, hogy milyen: nagymamádé volt és anyukádnál is idősebb a gép, szomszédtól csented el lomtalanításkor, karácsonyra kaptad a párodtól, vagy csak megvetted a Tescoban, mert tökolcsó és majd hátha jó lesz egyszer megvarrni a székpárnákat a konyhába. Ami fontos, hogy valamennyire karban legyen tartva. Ha nagyon régi, akkor érdemes keresni egy varrógépműszerészt aki kicsit kipofozza.

Lényeg, hogy elsőre legyen egy gép pedállal, tűvel.

Ízelítőnek megmutatom, én miket szoktam készíteni:

Jersey maxiruha , Tüll szoknyaVállmelegítő , Palazzo nadrág ,  Batiszt blúz ,  Maxiszoknya ,  Textilbőr szoknya , Hálózsák babáknak , Plüss pongyola , Poncsó 

De ez csak a kezdet, a határ pedig a csillagos ég. Varrhatsz magadnak a világ legegyszerűbb fehér pólójától kezdve, ballonkabáton át, a farmeren túl a fehérneműdig bármit. Mondom b á r m i t. Sőt, megsúgom, hogy a világhálón rengeteg ingyenes szabásminta létezik mindenféle ízlést és stílust kiszolgálva, de elkészítheted a sajátodat is, vagy megveheted a Burdát is. A lehetőségek tárháza végtelen. Ha pedig elbátortalanodnál, bármikor is akkor pedig itt vagyok én, aki alig várja, hogy segíthessen legyél kezdő, vagy újrakezdő, vagy bárki és bármi.

Felcsigáztalak? Rémélem igen! És hogy tovább feszítsem húrt, mutatok pár olyan kreációt is, melyeket szintén hobbivarrónők készítettek.

kollazs.jpg

Sál / Szoknya és nadrág egyben / Fürdőruha / Tunika / Lenvászon blúz / Pálmamintás felső / Fehér top / Ruha

Remélem mostanra a korábban említett naftalinszagú lepedő elillant és látod már mennyire változatosan lehet felhasználni ezt a tudást, illetve, hogy n e m  az idősek és elnyomottak tapossák kizárólag a pedált. Sőt mi több, miután most a virágkorát éli a DIY, bízom benne, hogy a varrás is újra fellendül. Rajtam ne múljék, én mindent megteszek, hogy népszerűsítsem.

Most, miután már a lelki szemeid előtt ott lebeg egy szekrénynyi szebbnél szebb saját készítésű ruha, nincs más dolgod, mint lesni a Facebook vagy az Instagram oldalamat, ahol azonnal értesítelek az új bejegzésekről! 

Spoiler: A következő részben pedig az alap kellékekről fogok mesélni, szóval nyomj egy lájkot a Facebook-ra és légy résen!

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr1114310649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása