Régi pulcsiból új szoknya percek alatt!

Szóval volt nekem egy pulcsim, amit kb 4 éve vettem Londonban. De ahogy ez rendesen lenni szokott, csak egyszer volt rajtam. Megválni tőle viszont nem tudtam- tipikusan az "áhh, jó lesz ez még valamikor" kategória. Na hát hétvégén egy kisebb gardróbfrissítés során eljött az eddig és nem tovább pillanata, mikor is eldöntöttem, hogy én ezt a pulcsit márpedig hordani fogom. Csak picit másképp.

 Pulcsi eredeti állapota;  

IMG_20151109_204642


IMG_20151109_205519 Nem hagyhattam ki a közeli felvételt az anyagáról, szerintem nagyon különleges. 

Arra gondoltam, mivel én enyhén szoknyamániás vagyok, ebből a darabból én márpedig szoknyát fogok varázsolni. Ha Neked is van hasonló régi, netán egy rondapulcsid (szezonja lesz hamarosan úgyis), akkor tarts velem, mutatom mit kell tenned.

Szükséged lesz az alábbiakra:

  1. ollóra,
  2. cérnára,
  3. pulcsira,
  4. gumira a derékpánthoz (az enyém 3,5 cm széles)
  5. varró vagy szegőgépre.
  6. mérőszalagra,
  7. kis anyagfecnire (opcionális).

Először is vágd le a pulcsid ujjait illetve nyakrészét. Így:

IMG_20151109_210348

Majd, mérd le a derékszélességed és abból körülbelül 6-8 centit vonj le és amit így kapsz lesz a derékpánthoz szükséges gumi hossza. Mielőtt méretre vágnád érdemes összebiztostűzni és kipróbálni, hogy könnyen le és fel tudod húzni a csípődön, illetve hogy kényelmesen fekszik-e a derekadra. Miután méretre vágtad a gumit, előveszed a kedvenc varrógépedet és összevarrod a két végét. Tanultam egy új technikát, Neked is megmutatom, hátha tetszik. Ehhez annyit kell tenned, hogy mielőtt összecikkcakkoznád a gumit, a varrás alá illesztesz egy vékony kis anyagfecnit, amit majd szépen a végén körbevágsz. Elvileg ez azért jó, mert akkor a gumirésznél nem lesz egy olyan 1-2 centis kis pukli az illesztésnél. Mutatom:

IMG_20151109_213547  IMG_20151109_213636IMG_20151109_214353 A harmadik képen már a levágott kis fecnit láthatod.

A gumit most félretesszük és beszegjük a pulcsi két nyitott oldalát (ahol eddig az ujjai voltak). Ezt megteheted szegőgéppel is és sima varrógéppel is. Én az első megoldást választottam, mert szülinapomra egy nagyon klassz szegőgéppel leptek meg a Vőlegényem és a barátaim. De, ha ez Neked nincs, csüggedni egy percig sem kell, mert a klasszikus szegés is ugyanezt tudja: centisen levarrni sima öltéssel, majd utána cikcakk öltéssel letisztázni. Semmi extra.

Ha ez megvan, elővesszük újból a gumit. Kettéhajtjuk és a szoknyára helyezzük, majd körben hozzágombostűzzük. Nem kell túl sok tűt használni, én 8-at haszáltam. Miközben ezt tesszük, picit a gumit kihúzzuk oly módon, hogy olyan széles legyen mint a szoknya derékrésze.

IMG_20151109_220725 

Most nincs más hátra, mint összevarrni őket. Annyit megjegyeznék, hogy a gumit a szoknya színéhez gombostűzzük és varrjuk oda. Ezt ismét szegőgéppel (a kést én kikapcsoltam, hogy ne vágja le a gumit), vagy a klasszikus módon sima varrógéppel való cikcakkozással tesszük meg. Varrás közben kicsit húzzuk meg a gumit, hogy ráfeszüljön/rásimuljon a kötött anyagra, így nem fog elpattanni a szál ha később viselni szeretnénk.

IMG_20151109_222022 A levarrt gumi. 

Ezután szépen az így keletkezett derékpántot visszafordítjuk, az ex-pulcsi fonákja irányába, és kétoldalt egyenes öltéssel odaerősítjük a szoknyához. Így viseléskor nem fog kilátszani a gumi, amit én személy szerint jobban szeretek. De ha Te szereted, ha kilátszik a gumi, akkor nincs szükség a kétoldali erősítéshez. Ebben az esetben viszont egy szélesebb gumit javaslok, kb 7-8 cm.

IMG_20151110_105831 IMG_20151110_105802 IMG_20151110_105716 IMG_20151110_105325 A végeredmény.

Gratulálok, nagyon ügyes vagy, elkészítetted első- vagy második, netán harmadik :P pulcsiszoknyádat! Nekem annyira bejött ez a tipikusan késő őszi/téli viselet, hogy tuti csinálok még néhányat! Majd jól meg is mutatom!

 

Ha bármi kérdésed lenne, írd meg nyugodtan!

Jó szórakozást a varráshoz,

Orsi

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr812075631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása