Varrj sapkát könnyedén!

Annak, aki varr van egy örökös problémája: minden, de tényleg minden maradék kis anyagot meg akar menteni, valamire fel akar használni, merthogy jó lesz az még valamire. Namármost. A múltkori szoknyapulcsi készítése közben, maradt némi fölös anyagocska. Hát gondoltam egyet, és azt mondtam magamnak: márpedig én ebből (és egy másik maradék anyagból) sapkát fogok csinálni. És igy is lett. 

Nem feltétlen javaslom mindenkinek, hogy ilyen kalandokba bonyolódjon- hacsak nagyon unatkozik, nincs otthon a család, erős feszültséglevezetésre van szükség, ilyenek. Ugyanis, a múltkori megmaradt pulcsit maradványait én szépen lebontottam és gombolyagot készítettem a fonalból. Illetve többet, mert a fonal szakadt, gubancolódott, elakadt. De végülis én győztem (hahha!), lett belőle csinos gombolyag és még csinosabb bojt

De, folytassuk a lényeggel: hogyan varrjunk sipkát. Azaz sapkát. Vagyis a mi kis tökfödőnket :)

Íme mire lesz szükségünk:

IMG_20151115_191222(2)

  • olló
  • mérőszalag
  • gombostűk
  • bojt 
  • rugalmas dzsörzé anyag- én két színt használtam, mert a sötétebbikből nem volt elegendő
  • kézi tű és cérna (sajnos lemaradt a fotóról)

Lépések:

  1. Lemeérni a fej kerületét- enyém 51cm
  2. A kapott méretben kivágunk 4 téglalapot a két anyagból (2-2 a két színből, de ha egyszínű az anyag akkor értelemszerűen 4-et ugyanabból), nagyon figyelve a szálirányra, mert különben nem lesz rugalmas a sapkánk, és az okozhat némi kényelmetlenséget. És persze az 1-1 centi varrásszélt se feledjük! Kár lenne..

Ha vastagabb az anyagod nem kell két rétegben varrni a sapkát. Ha viszont vékony, mint az én esetemben is érdemes duplán varrni. Egyrészt elfedi a varrásszéleket- amit én személy szerint preferálok- igy professzionálisabbnak néz ki a darab, másrészt pedig melegebb, ami nem utolsó szempont egy sapka esetében.

     3. A két anyagot úgy kell összevarrni, mintha egymás meghosszabbítása lenne. Ez azt jelenti, hogy színt színre fordítunk és úgy, a korábban bemutatott rugalmas és cikcakk öltéssel el kell tisztázni- vagy szegőgéppel beszegni.

IMG_20151115_192945(2)

   4. Ezután a fenti képen mutatott módon a két hosszanti oldalt is beszegjük- ezt már nem szükséges rugalmas öltéssel, fölfele nem kell nyúlnia a sapinak :)

   5. Ha ez is megvan, akkor ki kell fordítani és egymásba bújtatni a két anyagot, hogy egy szép kis hengerünk legyen. A bevarrt rész lesz a sapka alja. 

IMG_20151115_193726

   6. Most megmutatom, hogyan varrjuk le szépen a sapink tetejét. Az elvarratlan oldalát 4 egyenlő részre osszuk, bekrétázzuk (az anyag színén).  És kis háromszögeket rajzolunk. A háromszög szárait tetszőleges hosszúságúra lehet hagyni, enyém olyan 5-6 cm.

IMG_20151115_193958(2)

  7. Kivágjuk a háromszögeket, és kifordítjuk az egyelőre háztetőre hasonlító sapkánkat.

IMG_20151115_194125IMG_20151115_194220

  8. Most jön az izgi rész: a két szélső oldalt letisztázzuk (szegőgép, vagy egyenes öltés majd cikkcakk). Majd ha ez megvan, akkora két csúcsot megfogjuk és széthúzzuk óly módon, hogy egy levaratlan egyenest kapjunk és letisztázzuk.

IMG_20151115_194439(2)IMG_20151115_194524(2)IMG_20151115_194815(2)

  9. Nagyon ügyi vagy, ha ezt megcsináltad, nekem okozott némi fejtörést ez az egész macera :) Ugye, hogy nem volt annyira nehéz? Most szépen kifordítjuk a sapekot.

  10. Rávarrjuk kézzel a bojtot ééés kész is :D

IMG_20151117_220117-01IMG_20151117_220155-3

Jó varrogatást, mostmár az eeegész családot, baráti köröd meg tudod védeni a közelgő hidegtől!

És ne feledd, ha bármi kérdésed lenne írj, kérdezz, kommentelj :)

 

Orsi

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr1412075633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása