Lastminute DIY maxiszoknya Szilveszter napjára!

Elmúlt már a Szilveszter ugyan, de gondoltam azért csak leírom nektek, mit varrtam ez alkalomból. Ilyenkor "szokás" a selyem, csipke, de minimum flitteres anyagból készült szebbnél szebb kreálmányokban pompázni. De én idén szembementem a "tradíciókkal" és az eredetileg Karácsonyra szánt ünnepi öltözékemet Szilveszter napján sikerült összehoznom (egészen pontosan 30 perccel indulás előttig, de ugye ez mindenkivel megesik néha?). Meg persze fel is vettem. Ja, és hogy milyen anyagból? Hát szép piros skót kockásból!

 

Forrás: katt a képre

A fenti képen látható szoknya igaz, hogy midi, de én úgy gondoltam, hogy jobb lesz nekem inkább a maxiszoknya. Persze tél lévén, gondoltam, hogy azért egy alsószoknya nem árthat, így hát az is lett. Elég nehéz volt kezelni, mivel selyemszerű az anyaga, nagyon foszlott és csúszott is. Az egész lakásban a mai napig piros selyemcérnaszálak gyűjtik szorgosan a porcicákat.

De ezt leszámítva nem ütköztem nehézségekbe, így bizton állíthatom, hogy létezik ennél nehezebb projekt is.

Nos, vágjunk is bele. Amire szükséged lesz:

  • 2 m skót kockás anyag
  • 2 m bélés/alsószoknya anyag- ez opcionális
  • olló
  • varrógép
  • közbélés
  • centis
  • 20 cm cipzár- lehet rejtett, vagy általános is

Az első és legfontosabb lépés a derékbőség lemérése lesz. Ez ugyebár törzsünk legvékonyabb része. Miután ez megvan, akkor el kell dönteni, hogy milyen hosszú legyen a szoknyánk. Ezt szintén a deréktól,de lefele mérjük a centist használva. Az enyém 120 centi lett, mivel majdnem földig ér a szoknyám. 

Ha ezek megvannak, akkor szépen a szoknya és alsószoknya anyagát is, ami 2-2 m, félbevágjuk és így megkapjuk a szoknya elejét és hátoldalát. Nem elfelejteni mindenhol ráhagyni 1-1 cm varrásszélességet, a szoknya aljára pedig 4 cm-t a felhajtás miatt! Ezután a derékpántot fogjuk kiszabni még pedig oly módon, hogy a maradék anyagra rámérjük a derékbőségünket és hozzáadunk 3 cm-t. Én széles derékpántot akartam, így 15 centi szélesre szabtam ki, ebben a varrásszél is benne van. Ezután kiszabjuk az ugyanekkora közbélést és szépen rávasaljuk a fonákjára. Jó jóó..tudom, hogy tudod, de muszáj volt megjegyeznem :) Persze az övrész tetszőleges szélességű lehet.

Most következik az izgalmas rész: a hajtások. Ezt mindenki maga döntse el, hogy hogyan és milyen széles átlapolásokra szeretné. Én az alábbi módon készítettem el magamnak:

rakottszoknya

Amikor már megvan az elképzelés, akkor a szoknya elejét ketté hajtom, és ejtek rajta egy csípést, mint viszonyítási pontot. Ezután elkezdem betűrögetni a hajtásokat. Ahogy a fenti képen is látszik, egy hajtás 3 réteg anyagból fog állni, nem kell ettől megijedni. Én javaslom, hogy fércelés előtt mindenképp gombostűzd oda, mert könnyen elmozdul. Ugynezeket a lépéseket meg kell tenni a szoknya hátoldalával is és az alsószoknyával is. Levasalom a hajtásokat. Arra érdemes figyelni, hogy ne keverjük az anyag szinét a fonákjával. Az én esetemben teljesen mindegy volt, mert a fonák és színe is ugyanúgy nézett ki, de a legtöbb textil esetében ez a kettő különbözik. Van hogy egyértelmű, de előfordul, hogy nekünk kell eldönteni, hogy melyik oldalát akarjuk használni. Ezt én egyszerűen úgy szoktam csinálni, hogy krétával ráfirkantom az anyagra az F mint fonák betűt. 

Elég a dumából, munkára fel! Amennyiben végighajtogattunk már mindent, szépen a varrógép felső szálát a legnagyobb öltéshosszra állítjuk (nálam ez 4-es fokozat) és talpszélesen levarrjuk az egyes szoknyalapokat, hogy a későbbiekben ne csússzanak el.

Ezután szépen a szoknya elejét összegombostűzzük a hátával, oly módon, hogy a két anyagdarab színnel szemben legyen és az egyik illesztésnél lemérek 15 centit, megjelölöm mindkét véget krétával és gombostűvel, ez lesz a cipzár helye. Következő lépés pedig, hogy centisen levarrjuk a két szélét és elcikcakkozzuk, vagy szegőgéppel eltisztázzuk. Ugyanezzel a lendülettel a szoknya alját is el lehet cikkcakkozni. Hasonlót kell az alsószoknyával is művelni. 

20151231_125231

 

A következő lépésre többfajta megoldás létezik, én a következőt kedvelem: a már összevarrt szoknyaát ráhúzom a kifordított alsószoknyára, úgy, hogy a két fonák oldal legyen egymással szemben. Ezekhez a szoknya oldaláról hozzáfogom a derékpántot, úgy, hogy szín színre legyen. Csodaszépen legombostűzöm, majd centisen levarrom. Fontos megjegyeznem, hogy itt nincs cikkcakkozás, mert az megvastagítaná a varrást és keletkezne egy dudor az övrészben, ami nagyon nem szép.

20151231_165735

 

Most visszahajtjuk az övrészt és az anyag színét szépen levasaljuk. Következik a cipzár levarrása, ehhez én ezt a tutorialt használtam segítségül. De találtam egyet magyarul is, ami szerintem szintén nagyon jó.

Amikor ez megvan, visszahajtunk az övrészen 1 centit, levasaljuk. Ezután visszahajtjuk úgy az övrészt, hogy a korábban levasalt rész éle fedje a szoknya-derékrész varrást. Gombostűzzük, majd a szoknya színéről közvetlenül a derékpánt illesztése alatt varrjuk ezt le. Én a biztonság kedvéért milisen levarrom az övrész felső részét is, hogy a közbélés nehogy mosáskor elmozduljon.

Befejezésként pedig felhajtjuk a szoknyánkat úgy, hogy az alsószoknya teljesen fedve maradjon, ki ne kandikáljon, mert az nem igazán nyújt szép látványt. És ha megunom a hosszát, majd levágom.

 

Ééés vége! Na ugye, hogy ez sem nehéz?20160101_030204

Ha ezt megcsináltad, akkor igazából van egy tutijó szoknya alapod, innentől kezdve bárhogy variálhatod, a módszer hasonló :)

Bármilyen kérdésetek lenne, nyugodtan írjátok le a kommentekhez!

Kíváncsian várom a ti DIY szoknyáitok fotóit is!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr5712075637

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása