Lenvászon nadrág 45 perc alatt

Húhhaa már jó régóta nem posztoltam, utóbbi időben feltornyosultak a tenni és mennivalók, és valahogy a varrás kissé háttérbe szorult. De most pótolom, rengeteg sok izgalmas projekttel jövök idén nyáron. Most pont egy ultraegyszerű, szuperkényelmes nyári lenvászon nadrágot mutatok meg Nektek! Meglátjátok pofonegyszerű elkészíteni! 

Azért is szeretem ezt a fazont, mert ehhez nem kell túl sok varró tapasztalat, az abszolút kezdőknek is ajánlom.

20160529_190437

Amire szükséged lesz:

  • cérna
  • olló
  • lenvászon
  • gumi
  • varrógép

Tavalyi szabásminta szerkesztő tanfolyamon készítettem egy klasszikus nadrág szabásmintát az akkori mértemre- és ezt használtam fel mintának. Ha nincs ilyened, akkor például le lehet venni a szabásmintát egy pizsama-, vagy cicanadrágról- mindkét esetben a méretezésre oda kell figyelni, cicanadrág esetében szerintem érdemes ezt megduplázni, de végső soron annyira kell bő vagy szűk legyen, amennyire Te szeretnéd. Itt megjegyezném, hogy  a lenvásznat varrás előtt be kell avatni- azaz egy gyors 30 fokos mosásba/öblítésbe betenni, nehogy aztán a laza nadrágból cicanadrágot varrj :)

Ha megszáradt az anyag, akkor első lépésként ki kell vasalni, mert természetes anyag lévén eléggé hajlamos a gyűrődésre és hát minél simább az anyagod, annál pontosabban lehet kiszabni.

Nos íme az én szabásmintám:

20160528_131746

A bal oldali az eleje része, a jobb oldali pedig a háta része. Ami már most látszik, hogy a háta része szélesebb az elejénél, az ülepe is mélyebb. Ez kényelmi okokból van így, meg persze hogy ne szakadjon, ha az ember mozogna benne vagy netán leülne.

Ezeket ráfektettem a duplán összehajtott anyagomra, körberajzoltam, majd kiszabtam. Itt nem hagytam rá 1 cm  varrásszélt, mert a tavalyi énem nagyobbacska volt az idei énemnél- ha érted mire gondolok :)

Miután kiszabtam, gombostűvel összetűztem a megfelelő részeket: elejét a háta résszel, így:

20160528_141311

Itt is látszik, hogy a két oldal nem egyforma méretű. Ezután pedig odaültem szépen a varrógépem elé és 1 cm-re sima öltéssel összevarrtam az elejét a hátával, majd utána beszegtem. Ezt cikkcakkozással is el lehet tisztázni, ha nincs szegőgéped, illetve a francia varrással is nagyon szépen el lehet tisztázni. Sőt, talán úgy a legszebb és legtartósabb is- a lenvászon mindamellett, hogy gyűrődik, foszlik is :) viszont szerintem az egyik lehető legjobb nyári viselet.

20160528_150948

20160528_152919

Miután ezzel megvagyunk, akkor jön az izgalmas rész: az ülepet kell összevarrni. Ehhez a két szárat össze kell gombostűzni, pontosan a kis ülepcsücsköknél (igen, ezt a szót most találtam ki), hogy a varrások tökéletesen illeszkedjenek egymáshoz, majd végiggombostűzzük utána levarrjuk és eltisztázzuk. Itt az ív miatt a francia varrást nem ajánlom, maradhat a klasszikus cikkcakkozás :)

20160528_151112

20160528_153334

20160528_153414

Ezután már csak a gumik bevarrása maradt hátra, amit sajnos már nem fotóztam be, de végtelenül egyszerű: be kell szegni a derékrészt és a nadrág szárait is, ezeket a gumid szélessége szerint talpszélességnyi ráhagyással levarrni, majd az így kapott gumiházba bele kell húzni a gumit. És voilá, kész is :)

Ilyen lett az én nadrágom:

20160529_190437

20160529_190846

20160529_190407

 

Persze lehet még variálni ezt a nacit svéd zsebbel, oldal zsebbel, gumi helyett cipzárt használni, lehet rövid is vagy akár térdig érő- csak a fantázia szab határt a lehetőségeknek!

Jó varrást!

Orsi

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr4612075687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása