A Varázskert-ruha sajátkezüleg

Mivel elméletben nyár van (a gyakorlatban zokni-cicanadrág-kardigán kombóban ülök a teraszon, miközben e sorokat írom a- na hol máshol- a  Balaton parton!) ilyenkor a illik a legegyszerűbb, bőrünket leginkább szellőzni hagyó anyagokból választani öltözéket magunknak. Pont ezért megmutatom az idei év abszolút divatőrületét: a vállakat szabadon hagyó madeira Varázskert-ruhát.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=YdLLNIEvhaQ[/embed]

A Varázskert nevet természetesen én adtam neki, mivel annyira légies, nőies, titokzatos, sokat sejtető és mindemellett régi francia rövidfilmek jutnak róla eszembe. Nem tudom, mi ez a frankofón őrület nálam- valószínűleg az lehet az oka, hogy nyakra-főre olvasom Mireille Guiliano francia nős könyveit. Kijelenthetem, hogy ezen kötetek, egészen pontosan 4 darab, tökéletes útmutatást nyújtanak hozzám hasonló még útjukat kereső fiatal nőknek (és nem csak). Bridget Jones a maga bájos bugyutaságával mehet most már a felejtőbe- szerintem.

De kanyarodjunk csak vissza a ruha varrásához :)

Mutatom mire lesz szükséged:

20160607_200358

  1. olló, 2. centis, 3. gumi (én 1 cm-set használtam), 4.cérna, 5. gombostű, 6. kréta, cérna, 7. Madeira anyag (én 1,5 métert vettem)

Direkt olyan Madeirát választottam- a összes 3 típusúból, amelynek mindkét végén ott van a minta. Sajnos nagyon gyenge a felhozatal más anyagok terén is, de a különlegesebbek közt meg pláne. Remélem más városokban azért jobb a helyzet. Itt is, mint a lenvászon nadrág esetében az anyag beavatásával kell kezdeni, mert összeugorhat és hát igazán kár lenne érte :)

Ezután jön a vasalás. Lehet, hogy eddig nem említettem, de mielőtt varrni kezdenénk, minden anyagot érdemes kivasalni, de minimum kicsit meggőzölni (a vasalóval).

Most, hogy megvolt a nyitány, vegyük kézbe az ollónkat és szabjunk! Le kell vágni a anyagunk egyik Madeira-mintás szélét. Azt, hogy ki mennyit akar levágni azt Rátok bízom, de mindenképp úgy kell kalkulálni, hogy a levágott szélt minimum 1,5 centi szélesen vissza kell hajtani, mert ebből lesz a gumiházunk. Én 17 centit vágtam le az anyag teljes hosszából. 

Ha ezzel megvagyunk, akkor jön a szegés/cikkcakkozás. Minden olyan oldalt el kell tisztázni, ahol fennáll a foszlás veszélye. Ezután a nagy darab anyagunkat 1 centisen összevarrjuk, majd a levágott Madeira-vállrészt is. Így lesz két hengerünk :) No, most következik egy újabb vasalás: az anyag szélétől számított másfél centit levasalunk, majd levarrunk oly módon, hogy maradjon kb 3-4 centi ahol majd ügyesen bebújtatjuk a gumit. ezt a műveletet el kell végezni mindkét darabunkon is: maga a ruhán és a vállrészen is.

20160607_215027

Ezután következik a két rész egymásra illesztése, érdemes felpróbálni és gombostűvel vagy jelölő krétával megjelölni azt a pontot ahol össze szeretnénk varrni az alját a vállrésszel. Majd levétel után a hátoldalán is megjelölni, hogy szimmetrikus legyen.

20160607_221547

A gombostű/jelölés mentén pedig egy-egy kb 5- centi hosszan le kell varrni, akár kétszer is, hogy minél biztosabb legyen.

20160607_222127

Én a vállrész gumiház varrásán közvetlenül varrtam le az 5-6 centit (kívülről persze), hogy kívülről minél kevésbé legyen észlelhető az illesztés- szerintem ez sokkal esztétikusabb, mintha merőlegesen a gumiházra varrnánk egy "csíkot".

És voilà! Lehet is indulni strandolni!

Arra még külön felhívnám a figyelmet, hogy ez az anyag eléggé áttetsző, szóval ha nem kimondottan strandruhának használnád, akkor ajánlatos egy alsóruhát is belevarrni- gyakorlatilag kétszer kell megvarrni a ruhát, vállrész nélkül :) szóval nem nagy wasistdas.

20160615_124806

 

20160615_124809

20160615_124808

20160615_124811

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr4612075689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása