Varrj szoknyát egyszerűen!

Baromi rég be akartam már fotózni nektek ezt a szoknyát, ugyanis már márciusban megvarrtam, csak valahogy mindig akadt fontosabb fényképeznivalóm. De eljött ennek is az ideje főleg, hogy ez inkább egy őszi darab. És bár hőmérséklet-ügyileg még nagyon nyár van, de bízom benne, hogy idén is be fognak sárgulni a fák levelei.

varrj_szoknyat.jpg

Ezt a szoknyát egy nagyon tuti anyagból varrtam, aminek ponte roma a neve, de textilboltokban leggyakrabban puntó néven találkozhattok. De ha azt látjátok, hogy ponti, ponte, ezek is ugyanezt az anyagot jelentik.

Kis érdekesség: a nevét a római hidakról kapta, ugyanis a szövése közelről úgy néz ki, mintha kis hidakat formálnának a szálak, ahogyan egymásba fonódnak.

Rugalmas anyagnak számít, vastagabb, mint a sima jersey, mivel dupla falú, ami annyit tesz, hogy két réteg anyag egybe van szőve. Ettől pedig sokkal jobb a tartása, nagyon szépen és könnyen kezelhető. Készülhet belőle szoknya, nadrág, zakó, blúz, ruha, igazából az amyag vastagsága szabja meg, hogy éppen mire szeretnéd felhasználni.

p9162140.JPG

p9162143.JPG

Az én szoknyám esetében egy vastagabb ponti romat használtam, és ettől nagyon klassz esése van. És ami a lényeg: iszonyat könnyne varrható. A sztreccs tű és a ponti csodásan tud együttműködni. Miután ez az anyag is hurkolt, és rugalmas, ezért hála az égnem nem foszlik, így nem szükséges eltisztázni. Persze, sokkal szebben néz ki, ha be van szegve, de legyünk őszinték: senki soha nem fogja megnézni a ruhád belsejét.

p9162144.JPG

Ez egy félkör szoknya, és nagyon egyszerűen elkészíthető, ugyanis nem kell 600 szabásmint darab hozzá, hanem csak kettő: maga a szoknya és a derékpánt. De ha mondjuk vastag gumi pántot szeretnél, akkor csak egy darabból készül és ez esetben még cipzár sem szükséges. Azért ez így nem rossz, ugye? És gyorsan el is készűl. Én egy délután alatt varrtam meg, mert kicsit későn kaptam észbe, hogy a nőnapi kimonó workshopra nincs mit felvennem. Előkaptam a kis készletemből ezt az anyagot, és sitty-sutty összedobtam.

p9162131.JPG

p9162138.JPG

Az október 10.-11. szoknyavarró workshopon is pont egy ilyen szoknyát fogunk varrni, pont ilyen anyagból, pont ilyen gyorsan :) Kivéve, ha mondjuk ceruzaszoknyát szeretnél. Mert az áll jól, vagy azt szereted. Mert akkor te ceruzaszoknyát varrsz. Vagy teljes körszoknyát, azaz pörgős szoknyát. Vagy minit. Vagy maxit. A lényeg, hogy érezd jól magad a készítése közben és utána büszkén viseld az új szoknyád. Még akkor is, ha sosem varrtál. Szerencsére az anyag és a fazon is nagyon megbocsájtó, így a siker garantált!

Ide kattintva további részleteket tudhatsz meg a workshopról!

#avarrásszexi

green_white_modern_men_s_fashion_facebook_cover.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr3816205872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása