ÍGY KÉSZÍTS OTTHON FERDEPÁNTOT

Egy ideje teljesen ráfüggtem a ferdepántokra és egyéb díszítő szalagokra, csak volt egy bökkenő: sosem találtam mást a boltokban csak egyszinűt, nagyon max csíkosat és pöttyöset. Az én kissé DIY mániás lelkemnek ez persze egyáltalán nem elég, ezért úgy döntöttem, hogy csinálok inkább magamnak a megmaradt anyagaimból.

youtube_thumbnail.png

Naná, hogy olyan technikával, mely segítségével viszonylag kis anyagdarabokból egészen hosszú ferdepántot tudunk csinálni:

Egy 20x33 centis téglalapból lesz 175 centi hosszú 3 centi széles ferdepánt.

Megjegyzem én 173 centi vagyok, szóval azért nem semmi mennyiség lesz kb 2 nagyobb tenyérnyi anyagból. A legjobb benne az, hogy nem kell az anyagodba belerondítani 45 fokban, ergo csomó anyagot meg tudsz spórolni. A klasszik megoldástól azért is jobb ez a technika, mert kétszer kell a varrógépet használnod, nem kitudjahányszor, ha csíkonkét szabod ki a szalagot.

Na de nem csigázlak tovább, mutatom mit hogyan kell:

1. végy egy tetszőleges méretű téglalapot és az átlója mentén vágd ketté.

2. színt színre téve a felső anyagszélt varrd végig, majd vasald szét a ráhagyást

3. egy jelölő és vonalzó segítségével kb 3 centinként (vagy amilyen széles ferdepántra lesz szükséged) húzz párhúzamos csíkokat

4. a korábban kapott rombusz rövidebb széleit vasald le talp szélesen az anyag fonákja irányába

5. az előbb levasalt széleket pedig összeillesztjük, majd gombostűzzük oly módon, hogy a felrajzolt csíkok folytatólagosak legyenek. DE- és ez a lényegi része az egész projektnek-, mindezt úgy tesszük, hogy egy sávot csúsztatunk. így keletkezik egy egy szabad vég.

6. levarrjuk talpszélesen az összegombostűzött részt.

7. a csúsztatott sávot elkezdjük szépen vágni a felcsíkozás mentén szépen spirálban: így kapjuk meg a csudahosszú ferdepántunkat.

8. végezetül pedig szépen visszavasaljuk a ferdepántuk széleit.

Készítettem egy videót is, hogy illusztráljam ezt az egész műveletet.

 

Én már legalább 3 fajta anyagból készítettem ferdepántot magamnak ezzel a technikával, és tuti soha többet nem fogok ilyet vásárolni, hisz ezzel a módszerrel sokkal extrábbakat tudok készíteni, mint amit a boltokban lehet kapni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr1115943142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása