Tüllszoknya Valentin napra

Tudom tuuudom mindenki utálja a Valentin napot, majmoljuk az amerikaiakat, stb... de az vesse rám az első követ, aki titkon sosem vágyott rá, hogy a párja február 14-én megjelenjen egy szál/csokor/kaspó virággal és meginvitáljon egy romantikus vacsira. Nos. Én ezt szeretem! Régebben míg szingli voltam, "tetsz-nem-szerettem" én sem, de igazából titokban nagyon vágytam rá. Félreértés ne essék, mi nem csak az év ezen napján romantikázunk. Nem, nem. Minden hónapban ünnepeljük a mi kis hónapfordulónkat, és ezen kívül is mindig igyekszünk otthon együtt vacsorázni, szigorúan gyertyafény mellett. Ugron Zsolna szerint gyertya nélkül nem vacsora a vacsora. És én betartom. Idén lesz étterem is, gyertyafény is na meg persze a tüll szoknyám.

  01287540cf5d1ee3cc8c8cae97ed5aeb  26477e955239763f18b043686e94fb54  4c7b198ead7ed26566d9518d8510ef0b              

forrás: Pinterest

Nem tudom ki hogy van vele, de én teljesen és menthetetlenül szerelmes vagyok a tüllszoknyákba. Egyszerűen imádom a lágyságát, a nőiességét a francia sikkességét. Imádom, ha hosszú, ha rövid, ha pasztell, ha neon. Mindenhogy. Már van egy rózsaszínűm, most készítettem egyet fehérben. De biztos vagyok abban, hogy ezzel koránt sincs vége a kollekciómnak. A legjobb benne pedig az, hogy nem csak tűsarkúval lehet hordani , hanem egy dögös bakanccsal is. Ja...és a legfontosabb, hogy szerintem 30 fölött is simán vállalható. Tanusíthatom.

Amire szükséged lesz az tüll, organza, varrógép, selyemszerű anyag az alsószoknyához illetve a derékrészhez és egy cipzár.

Első lépésként mérd meg a derékbőségedet. Ezt szorozd meg legalább kettővel, de ha azt szeretnéd hogy jó habos-babos legyen a szoknyád és tartása is legyen, akkor inkább 4-gyel. Ha ez megvan, akkor szabj ki 4 téglalapot aminek a hossza 4 x derékbőség lesz. A hossza tetszőleges, de szerintem a legcsajosabb az ami a térd alá ér. Ezt is mérd le és szabd méretre a tüllt, az organzát és az alsószoknyát is. Organzát én azért használtam, mert az én tüllöm nem volt túl lágy, nem szép az esése és így javítottam rajta. Szerintem mindenképp lágy tüllt érdemes hasonló projektekhez venni, mert a szoknyának lágy, levegős, nőiesnek kell lennie. Ha például tütüt készítenél, akkor a merevebb jobb szerintem.

Most jön az érdekes rész- bár egyesek pepecselősként aposztrofálnák: a ráncolás! Én személy szerint nagyon csípem. Ezt úgy tudod megcsinálni, hogy az öltéstípust egyenes/sima öltésre állítod, az öltéshosszt pedig a legnagyobbra és a tüll téglalapok derékrészén levarrsz 2 párhuzamos csíkot. Majd megfogod a két alsó szálat, és óvatosan húzni kezded rajta az anyagot. Nem szabad ráncigálni, mert elszakadhat és akkor bontani kell s újból levarrni (na ez már macera). Addig kell ráncolni, amíg eléred a derékbőség hosszát. Ugyanezt meg kell tenned az összes tüll téglalappal és az alsószoknyával is- ha van, organzával is.

IMG_20160206_221943  IMG_20160206_222028IMG_20160206_221930

Ezután be kell varrni a cipzárat az alsószoknyába- jó hír az, hogy a tüllhöz nem kell hozzávarrni, mert majd szépen eltakarja.Ha megvagy a cipzárral, akkor csak össze kell fércelni a rétegeket úgy, hogy a szabad oldalak a cipzárnál találkozzanak.

IMG_20160207_115153  IMG_20160209_230757

Következő lépésként a tüll rétegeket is egymáshoz kell varrni, vigyázva azonban arra, hogy cipzárnyi hossz szabad maradjon, hogy viselni is tudd, ha már megvarrtad ezt az igazán csajos darabot. Utolsó részként pedig szépen az övrészt hozzávarrod a szoknyához és voilá, kész is vagy :)

IMG_20160209_221932 IMG_20160209_230727

Az enyém, mivel én az organzát kivülre tettem és nem ráncoltam, hanem rakottszoknyásra csináltam, kissé asszimetrikusra sikerült, de nekem igazából nagyon bejön.

IMG_20160210_073540

Ti hogyan ünneplitek a Valentin napot? Hordanátok tüll szoknyát? Ha igen, de akkor is ha nem írjátok meg kommentben!

Boldog varrást!

Orsi

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr7712075671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása