A világ legegyszerűbb kagyló miniszoknyája

Régóta lapozgattam a Burda magazinjaimat és azon gondolkodtam, hogy mit hogyan kéne megvarrnom, mihez van épp hangulatom, milyen anyagot használjak, milyen minták tetszenek? Aztán egyszer csak belém csapott a felismerés: szoknya lesz! Mini, rózsaszín és kabátszövetből! Ez nem az a tipikusan könnyed, libegős leheletvékony szoknya, de nem is baj, mert azért még mindig hűvös van. Szerintem végtelenül egyszerű megvarrni, a vonala örök klasszikus és van kis fondorlat benne, ami akkor is magára vonja a tekinteteket, ha nem pont tüdőrózsaszínű a választott anyagod!

Amire szükséged lesz:

  • Színben passzoló ferde pánt- legalább 3 cm széles,
  • Varrógép,
  • Tű, cérna
  • Cipzár,
  • Kedvenc anyagod,
  • Meglévő kedvenc szoknyád (opcionális),
  • Gombostű,
  • Kerek tárgy- CD, tányér, bármi igazából.

Én egy már meglévő A-vonalú szoknyám mintájára készítettem el ezt a kagylóaljú miniszoknyát, amelyet a Burda 2015/12 számában található ruha inspirált.  A szabásmintát úgy tudod megcsinálni, hogy a szoknyát háztartási/pausz papírra felfekteted és körberajzolod. Pofonegyszerű, ugye? Varrásszélességet én csak két oldalt hagytam rá, mivel kabátszövetből készítettem a szoknyát ez eléggé vastag és amúgy sem foszlik a széle.

IMG_20160222_194155

Szóval, miután kiszabtad az elejét és hátát akkor egész egyszerűen sima egyenes öltéssel összevarrod, bal oldalt a cipzárnak rést hagyva. Ezután szépen bele lehet illeszteni a cipzárat is, ami jó ha az anyaggal azonos színű.

És most jön az izgi rész: picit a szoknyát ki kell vasalni, hogy szép egyenletes legyen, majd elővesszük a kerek tárgyat- én tányért használtam és felrajzoljuk a szoknya aljára a félköröket. Arra figyelni kell, hogy amennyire csak lehet szimmetrikusak és folyamatosak legyenek félkörök. Ha minden ok, akkor szépen a felrajzolt minta alapján ki kell vágni a felesleges részt. 

A másik izgalmas dolog az a ferde pánt felvarrása a derékrészre. Azért választottam ezt a megoldást, mert az anyagom nagyon vastag, és szerintem nem mutatna jól, ha a klasszikus övrészt készítettem volna el. Amúgy pont ez okból alsószoknyát sem varrtam hozzá. A ferde pántot félbehajtottam és hozzágombostűztem a szoknyához, majd szépen levarrtam. Nem mondom, hogy a legtökéletesebben sikerült darabom, de kis gyakorlással ez is javulni fog, viszont imádom viselni: melegen tart és mégis csinos és kényelmes!

IMG_20160213_121409

Szerencsére a miniszoknya egy olyan univerzális darab, amit szinte bárhova fel tud venni az ember lánya, bármilyen színben, fazon, hossz (persze a jóérzés határát soha át nem lépve). Ezt speciel simán lehet hordani hétköznapokon is, munkába, de megfelelő felsővel és kiegészítőkkel akár színházba, vagy egyéb elegánsabb estélyekre is fel lehet venni.

[caption id="attachment_409" align="aligncenter" width="300"]forrás: Pinterest forrás: Pinterest

Remélem Neked is legalább annyira tetszik ez a szuper egyszerű és mégis mutatós miniszoknya, mint nekem. Te hogyan és milyen kiegészítőkkel hordanád?

Jó varrást!

Orsi

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr7112075673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása