SOS karácsonyi ajándék tipp, ha már kifogytál minden ötletből

Idén karácsonyra szinte mindenkinek DIY ajándékot készítek, és egyiket végre meg is mutathatom Nektek, nem titkolózom tovább! Bevallom nagyon nehéz volt visszafognom magam, hogy el ne rontsam a meglepetést, de végül is sikerült legyőznöm a közlésvágyamat. Ez az első olyan év, hogy hugommal nem hogy szenteste, de még csak karácsony másod és harmadnapján sem találkozunk, ezért muszáj volt előrébb hozni az ünneplést. Így mi ünnepélyes lezserséggel tegnap diszítettünk fát, csomagoltunk ajándékokat, ettünk nem túl tradicionális tengergyümölcseis tésztát vacsorára és ettünk utolsó pillanatan vásárolt diós és minibejglis falatkákat. Na de nem csigázok senkit tovább, mondom mit hogyan kell.

 20161218_222828_HDR.jpg

20161218_222749_HDR.jpg

20161218_222900_HDR.jpg

 

Először is szükséged lesz a következőkre:

  • olló
  • varrógép
  • cérna
  • wellsoft/babysoft, polár anyag vagy egy egyszerű pléd

baby_soft.jpg

Én egy pécsi textilwebshopban találtam rá a megfelelő anyagra, de Röltexben, illetve bármilyen méterárúboltban találsz polár, wellsoft vagy babysoft anyagot. A babysoft jellemzően mintás, gyerkőcőknek való, a wellsoft pedig egyszínű, de ez nem törvényszerű- érdemes mindkét elnevezést keresni. De amennyiben van egy használaton kívül levő pléded otthon, akkor nyert ügyed van, mert simán meg lehet varrni belőle a sellőtakarót. 

Több módja van az elkészítésének, de ami számomra a leggyorsabb és legegyszerűbb volt az az, hogy az anyagot kettéhajtva a parkettára terítettem, majd ráfeküdtem és külső segítség híjján egy illanófilccel körberajzoltam magam hónaljig, majd a rajzolt körvonalat körben kibővítettem 10 centivel plusz a varrászszélesség. Kiszabtam, beszegtem és összevarrtam. Ennél egyszerűbb már semmi nem lehet, ugye? 

sellotakaro.jpg

Egyszerre két takarót varrtam.


mermaid_tail_1.jpg

Az alsó, bézs takarót is kiszabtam, a farok rész ugyanakkora lett. Ja, és figyelem: rettentően szöszölődik, érdemes kéznél tartani a porszívót szabáskor.

sellofarok_werk.jpg

Sűrűn érdemes gombostűzni, a bolyhossága miatt könnyen elcsúszhat az alsó réteg. 

sellofarok_takaro_szeges.jpg

A takaró felső- bebújós- részén a felhajtást 4 centisre készítettem.

sellofarok_felhajtas.jpg

Másik módszer az, ha leterítesz egy cicanadrágot és azt rajzolod körbe és szabod ki. A lényeg, hogy ne feszüljön a kis sellőfarok a testhez, hanem legyen laza, kényelmes, hogy olvasás, pihenés közben nyugodtan tudj benne mocorogoni, netán vállig belegubózni. Mint egy sellőbáb.

Harmadik módszer: szintén az anyagrafekvős módszer, de megkérsz valaki mást, hogy rajzoljon köbe :) 

Negyedik pedig az abszolút szabadkezes, amikor csak leméred a csipőszélességedet, a két térded vagy a két vádlidat és megrajzolod a takarót. 

És végezetül pedig itt van néhány kép, amelyek engem inspiráltak:

sell__farok_koll__zs.jpg

forrás: Pinterest

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr9912075709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása