Őszi hálózsák babáknak 7 lépésben ingyenes szabásmintával

Naivan azt hittem, hogy szeptember kezdetével végre beáll a jó kis vénasszonyok nyara, de fenéket, még mindig csak szimplán nyár van és én ezt már marhára unom. Tény, hogy olyan éjfél tájt már egész csípős hideg is tud lenni, az én kisfiam pedig rettentően izzadós, így a szobácskája ablaka szinte mindig nyitva van. Az anyalelkem pedig nem bírja elviselni azt a gondolatot, hogy a kis csemetém akár meg is fázhat, hiába van óriás textilpelenkával betakarva, az alól is sikerül kibújnia a kis lurkónak. Így hát varrtam neki egy kis könnyed őszi hálózsákot. Simán csak egy réteg pihe-puha almazöld flanelből. 

p8311863_2-01.jpg

Nagyon szeretem a saját szabásmintáimat szerkeszteni és azokat megvarrni, de ha valamire gyorsan szükségem van, akkor a varrós legjobb barátomhoz fordulok tanácsért, azaz a Pinteresthez. Találtam is egy ingyenes szabásmintát 6-14 hónapos babáknak, ide kattintva megtalálod.

Ezekre lesz szükséged:

  • olló
  • 1 m flanel
  • színben passzoló cérna
  • kalapács
  • beüthető patent és patent nyomó gép
  • gombostű
  • ferdepánt és cipzár (valamiért lemaradtak a képről) 

oi000384.jpg

Lépések:

  1. Előszőr is ki kell nyomtatni, majd kivágni a szabásmintát és ezt ráhelyezni az anyagra úgy, hogy a flanel fonákja van kívül. Majd krétával, vagy illanó tollal körbe kell rajzolni. 20180829_150340-01.jpg
  2. A varrásszélesség nincs hozzászámolva a szabásmintához, tehát ezt neked kell hozzámérni. Az újja- és nyakkivágáshoz nem kell varrásszélt számolni, mivel ezt ferdepánttal szegjük be.halozsak_2.jpg
  3. Ezután én a szegőgépemmel beszegtem a két eleje és egy hátarészt, kihagyva a karöltőt és a nyakkivágást, mert azt ugye majd ferdepánttal tisztázzuk el. Ha nincs szegőgéped, akkor egyszerűen csak cikkcakkozd el.
  4. Következő lépésként a cipzárt kell bevarrni az eleje részbe. Ehhez, ha van, akkor cipzárvarró talpra kell váltani, mert sokkal könnyebb lesz a dolgod. Én kicsit elszámoltam magam es 5 centivel rövidebb cipzárat vettem, így az alját kis anyaggal ki kellett pótoljam.20180829_164901.jpg
  5. Ha bevarrtuk a cippzárat, akkor összegombostűzzük az elejét a hátoldallal és összevarjuk. (én annyira belelendültem a szegésbe, hogy véletlenül két vállpántot is beszegtem)20180830_111251.jpg
  6. Most következik az izgalmas rész: a ferdepánt felvarrása. De az igazán izgalmas  számomra az volt, hogy a kis készletemben lévő ferdepánt csak félúton elfogyott, így a másik felét én készítettem el a maradék flanelből. Nem lett tökéletes, de azért képzeletben megveregettem a saját vállamat.20180830_110206.jpg
  7. Utolsó lépésként pedig a patentokat kell felhelyezni. Ezeket a kis kék műanyag gép segítségével kell összekalapálni. Erről nem készítettem fotót, de nagyon egyszerű a használata. oi000403.jpgoi000408.jpg

És íme a végeredmény, szerintem irtó cuki lett, a kis úrfi pedig imádja! Nem izzad benne, de nem is hideg a kis lábfeje a hajnali szopizáskor.

halozsak_6.jpg

halozsak_1_1.jpg

halozsak_8.jpg

halozsak_2_2.jpg

halozsak_7.jpg

p8311863_2-01.jpg

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr8514215913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása