Álmaim kabátja- Burda szabásminta alapján

Már nagyon régóta tervezek megvarrni magamnak egy kabátot. Sőt ez az egyik ok, amiért elkezdtem varrni: nagyon nehezen találok olyan darabot, ami különlegesebb szabású, nem jön szembe velem minden 3.-ik nőn és ugyanakkor a stílusa időtálló, nőies. Így hát mikor megláttam, hogy egyik kedvenc #varrólány bloggerem a Burdából varrta meg azt a kabátot amibe első pillantásra beleszerettem, kisebb örömujjongás és anyagvadászat után szépen beszereztem a szabásmintát magamnak.


yellow forrás: beautejadore

Eredetileg citromsárgát szerettem volna én is, de hát ilyenkor mindig az történik, hogy a világ összes létező színe kapható- kivéve az áhítottat. Sebaj, helyette menta-zöld lett, ami szerintem tavaszra és őszre is egyaránt megfelelő, mivel én, ha egy mód van rá akkor nem viselek sötét színeket. De azért majd varrok egy pirosat is később, mert van egy piros svájcisapkám amihez csodásan passzolna. Ugye, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki így gondolkozik? 

Ezt a posztot nem a szokásos lépésről-lépésre leírásnak terveztem, mivel az útmutatót meg lehet találni a Burda (angol) oldalán a szabásmintával együtt- igaz nem ingyen, de nem is egy vagyon az ára- kb 1.500 Ft. Persze Burda szabásmintákat be lehet szerezni szokásos módon a magazinnal együtt, lehet írni a szerkesztőségüknek is és csekkes befizetés ellenében küldenek régebbi számot is, valamint a Varrógépcentrum oldalán és boltjukból is lehet rendelni őket.

Visszatérve a kabátkához, van néhány dolog, amire mindenképp felhívnám a figyelmed:

  • csak akkor kezdj neki ha: a). vakmerő vagy, b.) van némi tapasztalatod már varrás terén, c.) varrtál már kabátot
  • a szabásminta nyomtatása kb 42-45 darab A4-es lapot vesz ígénybe, amit szépen össze kell puzzle-ozni. Nekem ez 30 percet vett ígénybe
  • még 30 perc ezek összecelluxozása és kivágása- ez utóbbi nem kötelező, helyette át lehet másolni pauszpapírra és azt kivágni majd
  • a szabásminta varrásszélt nem tartalmaz
  • mindenképp nézz utána alaposan, hogy hogyan kell beilleszteni a bélést a kabátba- én Angela Kane Youtube csatornájáról inspirálódtam  (a 16. és 17.-os részek is hasznosak)
  • mindenképp többször próbáld fel mielőtt az alján és ujján a hajtást levarrod
  • az alján és az ujjaknál kézzel kell a bélést hozzávarrni a kabáthoz- és ez nem kevés idő :)

20160412_231229_HDR

Engem még nem vett rá a lélek vagy a hideg, hogy a kapcsokat felvarrjam a nyakkivágás alá- de lehet, hogy nem is fogom, nagyon tetszik egyelőre ez a lezserség.

Ja és ne feledjétek: aki nem bont eleget, az nem is varr igazán :)

 25-04-20161_kollazs

Mit gondoltok, milyenre sikerült eddigi legkomplexebb varrólányprojektem?

Orsi

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr4612075685

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása