Tudtad-e mi a textilkresz?

Én bevallom őszintén nem hogy nem tudtam, nem is ismertem ezt a kifejezést néhány héttel ezelőttig, amikor történetesen az egyik  kedvenc pulcsimból bébiméretet varázsoltam. Na jó, egy pulcsimból és egy szép pár kesztyűmből is. Az a helyzet, hogy engem nagyon zavarnak a ruhák oldalvarrásába beillesztett "regények" és ahogy hazahozom a megvásárolt ruhát, nem tudom elég gyorsan eltávolítani ezeket az undi kis fecniket. Lám itt az eredménye. De ha Te sem tudtad mi a textilkresz vagy mire is kell pontosan használni, akkor elmondom, hogy okulj a kis malőrömből.

laundry-give-it-to-your-mother

Nem is csigázlak tovább: a textilkresz nem más, mint a ruhák cimkéjén található kis piktogramok, melyek a kelmék tisztítás-szárítás-vasalás triójához adnak útmutatást. Sőt mi több, napjainkban szabványosítva is vannak, szóval egy nagyon távoli keleti országban gyártott darab esetében sem okozhat fejtörést a kis jelképsor.

 textilkreszForrás: Getty Images

Bevallom, hogy a kis kézen, vasalón és a kis lavóron kívül a többit nem is ismertem, pedig nagyon sok információt rejtenek magukban, ami igencsak hasznos tud lenni. Ja és ezután valószínüleg nem fogom azonnal nagy lendülettel kivágni a kis lifegő "könyvecskét" ahogy hazahozom a megvásárolt ruhadarabot, mert hogy idegesít. Legalábbis nem minden esetben. 

 Az alap szimbólumok az alábbiak, ezek továbbfejlesztésével  kapunk újabb és újabb utasítást az egyes kelmék tisztítási folyamataihoz.

textilkresz-szimbolumok

 

Találtam egy nagyon jó összefoglalót a leghasználatosabb piktogramokról, lentebb láthatod is- érdemes elmentened valahova ahonnan szükség esetén könnyen elő lehet kapni. Én tuti megtanulom őket és ami a legfontosabb, ezután nem fogom gondolkodás nélkül kivágni a cimkéket a ruháimból: előtte elolvasom mit ír rajta, s majd csak aztán nyúlok az ollóért. 

textil_kresz_uj_kartyanaptarhoz.jpg


Forrás: Topservice

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr4612075707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása