Varrj poncsót 3 lépésben

Üdvözöllek az új blogfelületen! Egy mondhatni rendhagyó bejegyzéssel indítok, úgy gondoltam az új designhoz valami kis fondorlat dukál. Bemutatok egy már-nem-is-tudom-hogyan-fokozzam-hogy-mennyire-egyszerűen-elkészíthető poncsót, amit a gyakorlottabbak konkrétan 15 perc alatt összedobnak, de a kevésbé gyakorlottaknak is maximum 30 percet vesz ígénybe. Arra gondoltam, hogy ha már új a webhely, friss új a design, akkor a modell is új lesz, aki nem más mint a csodaszép Anyukám.

p3110076.jpg

Nagyon könnyű, nőies viselet és gyakorlatilag bármilyen öltözetet fel tud dobni. Nem utolsó sorban ebben a változékony tavaszi időben tökéletes: kellően véd a hűvöstől és közben csinos is. Személy szerint nekem a ferdepántos eldolgozás a kedvencem, mert baromira praktikus és közben díszítő eleme is a poncsónak. Simán lehet kontrasztos, bátrabb szineket is használni, de Anyukám azért picit tartózkodóbb, így maradt a fekete-fehér kombónál. Nekem is nagyon megtetszett, így varrtam egy hasonlót, de tuti lesz extrémebb párja is.

Amire szükséged lesz:
- 1- 1,5 m vastagabb kötött anyag
- varrógép
- 3-4 m ferdepánt
- cérna
- gombostű

Az én anyagom 70 cm  x 140 cm. Semmi mást nem kell tenni, csak kiszabni, összevarrni az anyag sarkait, majd ferdepánttal eltisztázni- meg is van az említett 3 lépés. 

A ferdepántnak számtalan felhasználási módja van, de én ezek közül csak egyiket szoktam alkalmazni, amikor is a varrás- vagy magát az anyag szélét szépen "átöleli".

Első lépésként összevarrjuk a felső sarkokat az alsóval, sima egyenes öltéssel, hagyvva . Ha ezzel megvagyunk jöhet a ferdepánt felvarrása. Ezt úgy csináltam, hogy szétnyitottam a szalagot, majd hozzágombostűztem az anyaghoz, a poncsó teljes kerületén. Levarrtam egyenes öltéssel, majd a ferdepántot kettéhajtottam úgy, hogy "átölelje" az anyagot, így eltakarva az előbbi varratot. Gombostűzzük és 1 mililiméteresen levarrjuk. Ugyanezt megismételjük a karöltők esetében is. Sajnos nekem ezeket a lépéseket fotókkal nem dokumentáltam, de találtam egy szuper leírást ezen a blogon- igaz angolul van, de a képek pont annyira részletesek, hogy nem zavaró a nyelv. És voilá, kész is a poncsónk, viselhetjük egy kellemes kis városi sétán, hogy védjen minket a tavaszi szellőtől.

A szabásminta pedig itt található:

poncso_shrug_1.png

 

shrug_poncso_4.jpg

shrug_poncso.jpg

shrug_poncso_1.jpg

shrug_poncso_2.jpg

shrug_poncso_3.jpg

shrug_poncso_kar.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr812334883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása