Kihívás: #megvarromaruhataram

Aki körbenézett az instámon az tudja, hogy nem kevesebbet tűztem ki célul, mint hogy megvarrom magamnak a saját kapszulagardróbomat, amiből idővel teljes ruhatár lesz. Ennek az az oka, hogy igyekszem tudatosabban élni, kevesebb szemetet termelni (pl konyhai komposztálóm is van már, a műanyagot és papírt eleve külön gyűjtöm), és mivel rendszeres instafogyasztója vagyok a Holyduck blognak, tudom, hogy a textilipar egyike a legkörnyezetszennyezőbb iparágaknak és (e miatt is) próbálom nem támogatni ezt.

fashion-business-success-texworld-usa.jpg

(kép forrása: startupfashion.com)

Persze e mellett vannak más okaim is. Sorolom: 

1. Egyrészt mert az elmúlt 4 évben 3-szor költöztem és szerintem legalább 5-szőr lomtalanítottam a ruhatáram. És még mindig van mit megsemmisíteni. A számos lomtalanítás közben pedig észrevettem egy saját, megjegyzem káros viselkedési mintát: holott nem vagyok egy impulzus vásárló, mégis nagyon sok olyan ruhadarabom volt, amit igazából nem tudtam sehogyan sem beilleszteni a ruhatáramba, viszont nagyon tetszett anno és megvettem. Az az igazság, hogy ezt nagyon nagy pazarlásnak gondolom. Hiába van X %-os leárazás, ha aztán a szekrény mélyén hibernál az illető ruha/szoknya/szandál/bármi.

2. Másrészt pedig, és most kapaszkodj meg: én nem szeretek vásárolni! Maximum 2 boltba tudok egymásután bemenni, utána szinte jajveszékelve és levegő után kapkodva rohanok haza.

Én inkább a netes, csendes, nagyon megfontolt vásárló vagyok.

 

3. Unom, hogy mindenki fast fashion egyenruhában van. Persze vannak olyan darabok, melyeket szinte elkerülhetetlen ott megvenni, és mondjuk, azok tudnak nagyon jó minőségűek is lenni. Ilyenek szerintem az alap pólók, amiből nekem is van néhány, mivel szuperül lehet kombinálni sima hétköznapi, de kicsit kiöltözős alkalmakra is.

4. Terhesség után nem minden régebbi ruhadarabom jó már/még rám, de venni újakat viszont nem akarok. Lényegében minden olyan ruhadarab, ami derék és fenéktájon kéne simuljon, jelenleg nem annyira akar kooperálni- hogy diszkréten fogalmazzak.

5. Tudok varrni, szabásmintát szerkeszteni és imádom a textileket. És ami a legfontosabb

 #avarrásazénjógám 

 

Ezeket összevetve, arra a következtetésre jutottam, hogy megvarrom a saját ruhatáram. Ehhez először is ki kellett találjam, mi az én konkrét stílusom, hogy ne essek bele újra abba a hibába, hogy ezúttal bár varrom a ruháimat, de különböző stílusuk és mennyiségük miatt még sem hordom őket. Valójában ez sem gazdaságosabb megoldás az impulzusvásárlásnál.

Szerencsémre rábukkantam egy nagyon klassz kis könyvre: The Curated Closet a címe, sajnos magyarul nincs meg, viszont angol és németül igen. Konkrét feladatokkal és gyakorlatokkal segít abban, hogy rágyere mi a saját stílusod. Esetemben például kiderült, hogy az egyszerű vonalvezetésű de kis huncutságot tartalmazó ruhadarabok a stílusom. 

curated_closet.jpg

(forrás: www.anuschkarees.com)

Ezt az irányvonalat követve a következő darabokat fogom megvarrni a saját kis nyári kapszulagardróbomhoz: 

  1.  Lenvászon rövidnadrág
  2.  Átlapolós ruha
  3.  Farmer ruha 
  4.  Overál
  5.  Strandruha
  6.  Itthon pihenős ruha
  7.  Szoknyanadrág
  8.  Ingruha

Nektek melyik a kedvencetek?

 

képek forrása

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr4714003968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása