DIY textilbőr szoknya

 

veganbor_szoknya.jpg

Körülbelül 18 éves lehettem, amikor egy nagyon jó barátnőmmel suli után beléptünk egy kis butikba, ahol is Ő, kiválasztott nekem egy szoknyát. (itt jegyezném meg, hogy ugyanez a barátnőm az, akinek az ötletére varrni kezdtem- köszi Ági!!) Na most ez a szoknya azóta is a ruhatáram alapdarabja: hordtam vékonyan, hordtam ducibban, hordtam esőben, nyáron, buliba, templomba és talán még esküvőre is- mondhatni jóban-rosszban velem volt. Tudni kell róla, hogy fehér farmer szerű anyagból van, van kettő darab oldalzsebe, lábszárközépig ér, rejtett cipzáros, ráncolt...szóval a teljes technikapaletta megtalálható benne. Újabban az alja kicsit foszlásnak indult, de persze ezt megoldottam :) a napokban pedig a rejtett cipzár mentén az anyag is kopásnak indult. Ezért is gondoltam, hogy mivel ennyire szeretem és hát szomorúan, de lássuk be, hogy nem lesz hibátlan az idők végezetéig, megpróbálom megszerkeszteni a szabásmintáját.  

midi_szoknya.JPG

Így hát fogtam magam, és lemásoltam pikk-pakk a szabásmintát és gyorsan megvarrtam a szoknyát- mondanám, ha így lett volna, de nem. A történet ennél bonyolultabb, én pedig egy ici-picit türelmetlen vagyok, na meg szembejött velem ez a kép is: 

ky1a1169.png

(kép forása: itt)

Egy szó, mint száz nekem ráncolt, aszimmetrikus derékrésszel rendelkező midi (mű)bőr szoknya kellett. És ami a lényeg: n e m  fekete.

Mert az kicsit uncsi. Ősszel amúgy is kicsit mindenki sötétebb ruhákba öltözik, és én most lázadok. Így lett púderrózsaszín ráncolt, aszimmetrikus derékrésszel rendelkező midi műbőr szoknyám.

Nem volt egyszerű megvarrni, hiszen még sosem varrtam sem bőrt, sem bőr szerű anyagot. Ami némi megnyugvást adott az, hogy a textilboltban az eladó tanácsára sima poliészter cérnára volt csak szükség, nem bőrvarró cérnára. Kicsit bajban is lettem volna különben, hisz a boltokban csak a klasszikus fekete-sötétkék-barna triumvirátust lehet kapni. Bőrvarró talpam pedig már volt, szerintem tavaly vettem, de fogalmam sincs, hogy mihez kellett. 

Nos, miután alaposan megvizsgáltam az alap szoknyámat, arra a következtetésre jutottam, hogy a textilbőrhöz kicsit sok lenne a több "emeletes" ráncolás, a zseb és az oldalpánt. Így maradtam az aszimmetrikus derékrésznél, és a ráncolásnál. Miután a textilbőr nem volt túl olcsó, nem engedhettem meg magamnak, hogy tönkre vágjam, ezért készítettem egy molinót.

minta.JPG

derekresz.JPG

Miután lemértem az alap szoknya hosszát és levettem a derékrész szabásmintáját, kiszabtam a molinót, beráncoltam az alja részt és...eddig séta a parkban. Ezután kezdtem el törni a fejem, hogyan oldjam meg a ráncolást, hogy az a kis V alak megmaradjon. Végül is arra jutottam, hogy simán összegombostűzöm, majd a derékrész V alakja mentén levarrom, ezután megfordítom és a felesleget levágom. És ugyanezt megcsináltam a hátoldallal is. Ezután felpróbáltam, és szerencsére passzolt a méret. 

Eljött az ideje, hogy a textilbőrt is megvarrjam. Ehhez szétbontottam a molinót, az alja részt lefejtettem a derékrészről és kibontottam a ráncolást, majd igyekeztem egyenesre vágni az anyagot. Miután nem gombostűzhetem össze a molinót és a textilbőrt a szabáshoz,

így lemértem a szögeket, lemodelleztem papíron és azt átrajzoltam a textilbőr fonákjára.

molino.jpg

Komplikáltabbnak hangzik, mint amilyen valójában volt. Mikor ez megvolt, jött a feketeleves: a műbőr ráncolása. 4-es öltéshosszal levarrtam a két sort, összecsomóztam a cérnavégeket, és elkezdtem a ráncolást.

mubor_szoknya.jpg

 Természetesen szakadt a cérna, nem is egyszer és szinte végig csak egy szálon húztam az anyagot, a kettő helyett. De könnyebb is volt így. (Ezt észben tartom a jövőre nézve)

Összevarrtam a derékrészt az aljával, azután az elejét a hátával, majd beillesztettem a cipzárat. És mivel textilbőrről van szó, én úgy gondoltam, hogy felhajtás helyett inkább ragasztom. Főleg azért, mert alsószoknyát nem készítettem- szerencsére a textilbőr fonákja, azaz a textil maga még ha ronda zöld színű is, de kellemes viselet, ezért úgy gondoltam maradhat így. A felhajtás viszont egész nagy lett, kb 30 centi. Szinte pazarlásnak is lehet mondani, de igazából esztétikai okok miatt hagytam ilyen hosszúra- ha netán fellibbenne a szokna, akkor ne az a ronda textilrész látsszon ki alóla, hanem a púderrózsaszín finom bőr. A derékrészt is hasonlóan oldottam meg, mivel nem szerettem volna a bőrt feleslegesen szétszurkálni.

 

rsz_img_6477.jpg

rsz_img_6635.jpg

rsz_img_6639.jpg

veganbor_szoknya_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr814262887

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása