DIY denevérujjú pulcsi

Mikor pár nappal ezelőtt Facebookon és Instagramon kiposztoltam félkészen ezt a denevérujjú pulcsimat, konkrétan felrobbant a kis közösségünk, annyian érdeklődtetek iránta üzenetben, kommentben, telefonhívásban. Annyira örültem neki, hogy el sem hiszitek. Ugyanis ez egy próba varrás volt egy rendkívül izgalmas dologhoz, néhány nap múlva el is fogom árulni, mihez :) 

Rengetegen voltatok kiváncsiak a szabásmintára, anyagtípusra, további képekre.

img_3033_masolata.jpg

Nos, hát nem kell tovább várni, elétek tárom ˇtitkaimatˇ

 

A szabásmintát ez alkalommal nem én szerkesztettem, innen ingyenesen letölthetitek. Gyorsan kellett cselekednem a tesztelés miatt, szerintem jól sikerült, bár bevallom őszintén - és ezt a szabásminta letöltése után látni is fogjátok, hogy módosítottam imitt-amott rajta. Szélesebbre szabtam például a nyakkivágást, sajátelszegőpánttal szegtem be, nem csak simán visszahajtottam az anyagot és levarrtam. Ugyanígy az ujja részt sem csak visszahajtottam, hanem picivel szűkebb ujjavéget varrtam rá. Az alját persze simán csak visszahajtottam és ikertűvel levarrtam- erről sajnos nem készült fotó, de pótolom mihamarabb! Erről a szabásmntáról annyit kell tudni, hogy UK 12-es méretre van készítve, ami nálunk olyan 42-44-es méretet jelent. Töredelmesen bevallom, hogy én biza nem szűkítettem rajta. Egyrészt azért, mert ennek a felsőnek az a lényege, hogy bő, laza legyen, másrészt pedig mert 42-es jelenleg a méretem.

Mivel ez egy végtelenül egyszerű szabásminta, a módosítás is hasonlóan egyszerű: a kar alatti ív középpontjából le kell venni vagy hozzáadni 1 cm-t méretenként és újra visszarajzolni az ívet az alja illetve az ujja végéig. Ja, és varrásszélesség nincs beleszámolva!

Az anyagát tekintve steppelt jersey és 30%-ban poliésztert is tartalmaz. Lelőhelye pedig Budapesten van, a Pamutti übercuki kis boltban. Érdemes betérni oda, nagyon kellemes a légkör és a kiszolgálás is profi. Két éve pedig ilyen csodaszép pulcsimintájút is találtam (jobban mondva anyukám vette nekem Erdélyben) és varrtam belőle vállmelegítőt, de azóta se híre se hamva, pedig szerintem  lenne rá ígény. Ha valaki tudja, hol lehet ilyet vagy hasonlót kapni, ne tartsa magaban az infót, ossza meg velünk! 

Szerintem nagyon jóra sikerült, imádom ahogy a pihe-puha anyag körülölel és szinte elveszek a redőiben. Ezt másfél méter anyagból varrtam- konkrétan a végét vettem meg a jerseynek, de szeretnék még venni és Marcinak is készíteni belőle egy pulcsit vagy kis nadrágot.

Végezetül még azért annyit hozzátennék, hogy én lehet a jövőben inkább külön szabnám ki az ujjakat- raglánra (teljesen rákattantam a múltkori projekt óta). Az én szemem picit mintha zavarná a karon végigfutó varrás, de egy vékonyabb, netán mintás anyagon valószínüleg ez fel sem tűnne. Na, megvarrnátok?

denever_pulcsi_1.jpg

img_3029.jpg

img_3012.jpg

img_3034.jpg

img_3041.jpg

 

img_3086.jpg

img_3098.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr5614362965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása