Gyakran ismételt kérdések- és a válaszaim

Az elmúlt hetekben anyagismeret tanfolyamra jártam, ahol miközben azon igyekeztünk a többi résztvevővel, hogy a kevés idő ellenére minél több tudást szívjunk magunkba, akadt időnk röviden ismerkedni is. Nos egy ilyen rövidke pillanatban egyik kedves tanulótársam feltett néhány kérdést nekem a blogom és a varrás kapcsán, s azóta azon gondolkodom, hogy össze kéne szedjek egy blogbejegyzésnyit a leggyakrabban feltett kérdések közül.

Nos jöjjenek a kérdések és a válaszaim legjobb tudásom szerint:

  • Milyen varrógépem van?

Egy sima kis háztartási Necchi, amit lassan 5 éve vettem. (Jövőre tervezem magam megajándékozni egy új géppel :) )

necchi-215

  • Hogyan szegem be a különböző anyagokat?

Régebben cikcakk öltéssel és a szokásos 1 vagy 4 centisen visszahajtom (attól függ hogy ruha újját vagy alját kell szegni)

  • Van-e interlockom vagy szegőgépem? 

Igen, tavaly a 30.-ik szülinapomra a családomtól és a barátaimtól ezt kaptam ajándékba. És azóta is imádom és nem, már nem cikcakkozom. Természetesen nem szükségszerű egy interlock gép megvétele, mivel nem olcsó darab (az enyém innen van) és a varrótanfolyamon is anno azt tanították, hogy a cikcakk is teljesen megfelel, viszont az interlockkal sokkal professzionálisabb módon tudjuk eltisztázni az anyagokat. De aki nem szereti a cikcakkot, és interlockra sem áldozna, vannak még alternatívák, melyek szerintem eléggé extrák: ferdepánt illetve a francia varrás használata. Maccerásabbak az tény, de különlegesebbek is.

brother

  • Miket szoktam varrni?

Jaj erre kérdésre szoktam tudni a legnehezebben válaszolni- na nem azért, mert nem tudom, hogy mit varrtam eddig, hanem mert ilyenkor beugrik az agyamba a végtelen hosszú varrólistám, és szembesülök a ténnyel, miszerint nagyon keveset valósítottam meg belőle- de hát egy dolgozó nőnek nincs mindig mindenre ideje :) De hogy választ is adjak a kérdésre: varrtam már szoknyát, nadrágot, ruhát, blúztkabátot. De legszívesebben szoknyát készítek :)

  • Hogyan varrok kötött/hurkolt anyagokat?

Hát az első próbálkozásaim a kis gépem rugalmas varrásával és általános tűvel történtek. Mondanom sem kell, hogy minimum kétszer annyi időbe tellett megvarrnom az adott ruhát. Azóta okultam és beszereztem egy szett dzsörzéhez való tűt, valamint az interlock gépemet és a jó öreg sima varrást használom. Ez utóbbi alkalmával kicsit húzom az anyagot varrás közben, hogy a későbbiekben ne feszüljön majd szakadjon a cérna.

  • Hogyan tanultam meg használni az interlockot?

Hát igen, első blikkre egy ördögi masinának tűnhet a 4 óriás cérnatekerccsel ellátott varrógép, szálak lógnak mindenfelé, különböző kis szabályozók vanak rajta…Én is tartottam tőle, de aztán kezembe vettem a használati utasítást, elolvastam 3-szor. Majd rájöttem, hogy ez nem elég és egészen egyszerűen megkérdeztem Google barátunkat, mi a véleménye erről :) Számtalan blogbejegyzést olvastam és Youtube videót néztem meg, mire azt mondhattam, hogy visznylagos magabiztossággal kezelem az interlockot. Ezentúl is tutira ezekhez a módszerekhez folyamodok, mert még bőven van mit tanulnom- amúgy rengeteg más funkciója is van a szegőgépnek a szegésen kívül- pl. ráncolás, gyöngyfelvarrás, stb.

  • Fontos-e a különböző típusú varrótűk használata?

Igen. Nyilván az elején én is a gépemhez kapott alap szettet használtam bármilyen anyaggal is dolgoztam, az eredményen ez gyakran meglátszott. Mára már van bőr varrótűm, farmer varrótűm, jerseyhez való, valamint vékony selymekhez való is. Nem árt egyszerre 2-3 adagot megvenni, mert és speciel el szoktam felejteni visszacserélni használat után általánosra a tűket és hát így törnek is rendesen :)

varrotu_tipusok 

  • Haszáltam-e valaha ikertűt?

Sajnos még nem, de a közeljövőben mindenképp tervezem, mivel egyrészt meg szeretném írni Nektek a tapasztalataimat, másrészt kiváncsi vagyok rá :)

 

Szóval ezek a legtöbbször elhangzott kérdések, amikor szóba kerül a kis hobbim. Remélem segítettem vele, s ha bármilyen kérdés, megjegyzés, véleményetek lenne, kommentben mindenképp írjátok meg,  hadd gyarapodjon tovább a tudásunk :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr5812075697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása