DIY midi rakott szoknya

Egy korábbi bejegyzésemben egy mini játékot hirdettem meg, miszerint szavazni lehetett a kedvenc szoknyára, amit én szépen meg is varrok. Meg is lett a nyertes szoknya, és egy két malőrrel karöltve, meg is varrtam! A mályva színű lett az, amely legtöbbeteknek tetszett, de mivel pontosan ugyanilyen anyagot nem találtam- megjegyzem szerintem nem is baj, így egy csodaszép kék kloké anyagból varrtam meg. Időközben arra jöttem rá, hogy imádom a különleges textúrájú anyagokat, hiszen ezekben van kis huncutság és nagyon különleges dolgokat lehet velük kreálni.

kek-kloke

 Ehhez a projekthez szükséged lesz:

  • varrógép
  • centis
  • olló
  • 2 m anyag
  • 22 cm rejtett cipzár

Az igazság az, hogy ez nem egy szokványos rakott szoknya, mivel vannak kis csücskei amik, nagyon extrémmé varázsolják a kinézetét. Mivel az én anyagom a szövésmintájából adódóan merevebb, így ezek a kis élek erőteljesebben mutatkoznak, mint a fenti képen. De szerintem ettől csak még vagányabb lett :)

Első körben ki kellett matekezzem, hogy hogyan is hajtogassam az anyagot, hogy megkapjam ezt a felemás rakott mintát. Itt egy kép felülnézetből, ahol jól látszódnak a hajtogatások:

felulnezet

Az anyagot ketté vágtam, így lett egy szoknya eleje oldala és egy hátoldala. Ezután, nekiálltam hajtogatni és gombostűzni mindkét oldalt szimmetrikusan.  Méreteit tekintve a sima hajtások 4 centisek, az élek pedig 7 cm. Ne felejtsd el lemérni a derékbőségedet, hogy ennek megfelelően alakítsd a hajtások méreteit. 

varrjunk_szoknyat

Ha ezzel megvagy, akkor érdemes a kis éleket befércelni, hogy el ne csússzanak.

szoknya_varras

rakott_szoknya

Miután a kis fércek megvannak, talpszélesen levarrjuk a hajtásokat. A csücsköknél lehet, lesz pici kis csúszás/szétnyílás, de ez nem fog a későbbiekben gondot okozni, szóval nem kell pánikolni!

Következő lépésként ki kell szabni a derékpántot. Ebben szerencsére semmi fantasztikus nincs, én a klasszikus 4 centiset választottam, de 2 darabból. A két darabot külön-külön beszegtem, összevarrtam, majd szétvasaltam, hogy  szépen illeszkedjen a szoknyához.

derekpan_szoknya

derekpant_szeges

// Ha kíváncsi vagy hogyan készült ez a kis cuki tűpárna-gyűrű, dobj egy kommentet nekem ide, vagy a blog Facebook oldalára! //

derekpant-elvasalas

Kész is a derékpántunk, szépen félretesszük pihenni, mert most összevarrjuk a szoknya elejét a hátoldalával, de előtte beszegjük az elő- és hátoldalt is körbe, kihagyva a derékrészt. Igazából ezt is be lehet szegni, de én személy szerint nem szeretem, mert akkor nem lesz túl szép és egyenletes a derékpánt- de végül is ez az anyag típusától és a személyes ízlésedtől is függ. Ja, és ne felejtsünk el gombostűzni! Én bevallom őszintén ez az egyik kedvenc lépésem, itt érzem azt, hogy na most már tényleg alakul, születik a kezemben a ruha.

szoknya_szeges

szoknya_osszevarras

El ne felejts egyik oldalon a varráson kb 15 centi rést hagyni, ide kerül majd bele a rejtett cipzár.

cipzar_nyilas

Újra a kedvenc művelet, de ezúttal a derékpántot gombostűzzük hozzá magához a szoknyához. Ha Te is két részből varrtad a derékpántot, akkor arra figyelj, hogy a két varrás egy vonalban legyen, különben csúnya lesz a szoknya, és szét kell bontanod- ami legyünk őszinték, már kevésbé lélekemelő. Bár, a reccsenő cérna hangja némileg izgalmas :)

derekpant_szoknyahoz_gombostuzes

Sima öltéssel levarrjuk és voilá, így fog kinézni:

derekpant_szoknya

// Fel a kezeket, aki szintén a vasalódeszkáján tűz, szab, bont :) //

Következik a rejtett cipzár bevarrása. Ennek a részletezésébe nem fogok most túlzottan belemenni, korábban már írtam róla egy jó részletes bejegyzést itt.

rejtett_cipzar_bevarrasa

Ahogy ezzel megvagy, a derékpántot szépen visszahajtod, a ruha színe oldaláról legombostűzöd, majd szintén a színéről közvetlenül a varráson levarrod.

derekpant-levarrasa

Utolsó lépésként felvarrod a szoknya alját, és kész is a csodaszép, különleges rakott szoknyád!

rakott_szoknya_kesz

Nekem nagyon tetszik a végeredmény, imádom, hogy jó bő, szépen illeszkedik a derekamra és szemből szinte szoknyanadrágnak néz ki!

rejtett-cipzar

rakottszoknya

rakott_szoknya_1

rakott-szoknya-horgaszat

kek-szoknya-kozlerol

Ha megvarrtad, nyugodtan büszkélkedj nekem a végeredményről akár itt egy kommentben, akár Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonbutik.blog.hu/api/trackback/id/tr4412075699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása